Drumul Sării

Cu siguranţă că mulţi ştiu de celebra intersecţie Răzoare. Din aproprierea ei pleaca Drumul Sării. Cum bine se ştie că majoritatea străzilor vechi din Bucureşti au fost botezate dupa specificul locului m-am gândit iniţial că acesta era într-adevăr un drum al sării ce alimenta capitala.

Însă am descoperit ceva interesant: cel puţin pâna în anul 1941 se numea Drumul Serei . Cum şi-a pierdut sensul încă nu ştiu, dar promit că mă interesez.

harta-1941-03.jpg


5 comentarii on “Drumul Sării”

  1. voicu spune:

    imi amintesc ca in urma cu destul timp a intrebat cineva in troleibuz a cata statie e ‘drumul serii’. m-am amuzat, dar la scurt tipm am vazut si eu o harta veche. poate ‘seara’ suna prea trist pentru o demokratie populara

  2. brebe85 spune:

    nu stiu ce sa spun, ma gandeam mai mult la niste sere🙂, dar e de analizat

  3. nadira spune:

    Locuiesc in cartierul Drumul Sarii de 50 ani si intradevar in coplilaria mea strada se numea Drumul SERII (nu Serei),nu as putea spune exact cand a fost rebotezata Drumul SARII ,probabil prin anii 60 (pt ca imi amintesc clar placuta cu numele ,deci stiam sa citesc pe vremea acea,insemna ca era in timpul pe cand eram eleva)
    Numele corect istoric este Drumul Sarii si i se trage de la carele cu sare care intrau pe aici in Bucuresti. Cel putin asa am invatat eu.

  4. brebe85 spune:

    Nadira, m-am uitat pe o harta din 1920 si tot Serei scrie. Insa pe planul cadastral din 1911 e trecut Sarei, fara ă.

  5. Raiden spune:

    „Sarei” este vechiul genitiv pentru actualul „Sării”.

    „Serei” este vechiul genitiv pentru actualul „Serii”.

    Asadar, confuzia se mentine. Sarii sau Serii?


Lasă un răspuns

